
Skyrius 6. Kuriame Meistras pamokslauja apie tai, kodėl Tikrasis Mokymas neparduodamas, o duodamas
Išgėręs alaus, Meistras Džonas Ivanovičius Jakobsonas tęsė:
– Vardan Alacho, Maloningo ir Gailestingo! Jei kas turi ausis klausyti – teklauso.
Pasaulyje viskas kyla iš vieno Šaltinio, ir viskas ten grįžta. Gyvenimo energija maitina mirties energiją, ir atvirkščiai. Mūsų dangiškasis Tėvas rūpinasi mumis, jeigu patikime save jo valiai. Bet nuo to laiko, kai Judas pardavė Kristų ir išleido Judo Evangeliją, ir uždirbo pelno, pasaulyje viskas pasikeitė. Mokymai ir praktikos – parduodami pasitelkiant tinklinę rinkodarą. Prekeiviai save vadina Meistrais, o sumokėjus pinigų galima gauti verslo liudijimą Mokymams parduoti.
Mūsų dangiškasis Tėvas neima iš mūsų mokesčio už tai, kad mes šildomės saulės spinduliuose ar kvėpuojame oru.
Kristus, Buda ir Mohamedas neimdavo mokesčio už savo pamokslus. Krišna, Mahavira ir Bodhidharma neimdavo mokesčio už savo pamokslavimus.
– Jeigu aš teisingai supratau, Meistre, imti pinigus – blogai? – paklausė nesupratingas Bumeris.
– Imti pinigus – gerai, bet kai prekiauji dešra ar saulėgrąžomis. Blogai imti pinigus už dvasinius mokymą, tai yra viena kitą eliminuojančios sąvokos. Nesusipratimas šiuo klausimu yra pagrindinė kliūtis Tiesos Ieškotojų Kelyje.
– Imti pinigus – gerai, bet kai tu parduodi tai, ką pats nusipirkai. Bet ar įmanoma parduoti Apreiškimą, Šventąją Dvasią, Samadhi būseną, Dievo žodį, Maldą ar Tylą?
– Įsivaizduok, kad pakvietei draugą namo ir pavaišinai jį Gyvuoju alumi.
– Įsivaizdavau, – tarė Bumeris, laižydamas perdžiūvusias lūpas.
– Jūs išgėrėte alaus, o tu ir sakai jam: „Nagi, mokėk pinigus už alų“. Ką jis pasakys?
– Duos per galvą, – atsakė Bumeris.
– Ir aš taip manau. Tačiau, jei tu būtum barmenas, jis tau pinigų sumokėtų. Objektai ir subjektai turėtų būti vadinami teisingais vardais, tada galvosūkių nebus.
– Tu gali būti vadinamas Meistru ir imti mokestį, tačiau visada paaiškink: aš esu meistras – apdailininkas, aš esu meistras – kirpėjas, aš esu sporto meistras. Gali būti vadinamas mokytoju, tačiau visada paaiškink: aš esu matematikos mokytojas, aš esu jojimo mokytojas, esu fechtavimo mokytojas. Tu gali vadintis instruktoriumi ar treneriu, tačiau visada sakyk taip: aš esu „gimnastikos“, kuri kažkodėl vadinama „joga“, instruktorius; aš esu karatė meno, kuris kažkodėl vadinamas „karate-do“, treneris; aš esu laisvųjų frikcijų, kurios kažkodėl vadinamos „Tantra“, treneris. Tu gali vadintis guru, tačiau visada paaiškink, kad: aš esu rusiško roko guru, aš esu internetinio dizaino guru, aš esu kulinarijos knygos guru.
Imti pinigus yra gerai, bet už apmokymą. Gerai, kai tai daro dėstytojas, instruktorius ar treneris. Tai natūralūs mainai. Stabilizuota mokinio energija (pinigų forma) treneriui suteikiama mainais už tai, kad jis eikvoja savo energiją (žinių ir įgūdžių forma). Bet kaip galima prekiauti Mokymu ar Tiesa? Apgalvok tai įdėmiai.
Turi atsiminti, kad guru, meistras ir mokytojas gali paimti tavo ranką ir išvesti tave iš tamsaus Paklydimų miško. Jie tai gali padaryti keliais atvejais:
– jei esi nusipelnęs;
– iš užuojautos;
– jei esi kenčiantysis;
– jei tu atsidūrei šalia.
Bet jie negali to padaryti dėl pinigų. Tikrasis Mokymas neparduodamas už pinigus. Iš esmės Mokymas – tai Tikėjimas. Mokinio Tikėjimas Mokytoju ir atvirkščiai. Ar galima prekiauti Tikėjimu? Apgalvok tai įdėmiai.
Mokytojo ir Mokinio santykiai yra daugiau nei motinos ir sūnaus, žmonos ir vyro santykiai, tai daugiau nei broliška meilė ir vyriška draugystė. Ar galima pardavinėti Meilę? Apgalvok tai įdėmiai.
Mokytojas uždega vilties ugnį Mokinio širdyje. Ar galima imti mokestį už Viltį? Apgalvok tai įdėmiai.
O dabar nubėk alaus ir mes imsimės septintos pamokos.
Ir Bumeris išbėgo alaus.
.